یکی از فاکتورهای مهم و الزامی موفقیت در دنیای امروز تجارت، تبلیغات هدفمند است. با توجه به رشد فزاینده ی استفاده ی کاربران از اینترنت، بهترین و موثرترین روش، تبلیغات در گوگل  و بازاریابی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است. قطعا می دانید که محبوبترین و پرطرفدارترین موتور جستجو در جهان، گوگل بوده و هر ایرانی در روز به طور میانگین 5 بار در گوگل جستجو می‌کند و 40 درصد کلیک کاربران بر روی لینک تبلیغ در گوگل ظاهر شده در نتایج مرتبط جستجو است. بنابراین، علاوه بر قرار گرفتن در صفحه اول به سرعت٬ تبلیغات در گوگل  یکی از بهترین و هدفمند ترین روش های تبلیغات استفاده است

گوگل ادز اصلاً چیست؟

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل این سیستم تبلیغاتی را توضیح دهیم، باید بگوییم گوگل ادز یک اکوسیستم است متشکل از :

  • کاربرانی که در اینترنت مشغول گشت و گذار هستند.
  • کسب و کارهاییکه می‌خواهند تبلیغات خود را به مشتری‌های بالقوه نمایش دهند.
  • رسانه‌‌های اینترنتی؛یعنی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند با نمایش این تبلیغات، به درآمد برسند.
  • یکی از مطرح‌ترین این رسانه‌ها خود موتور جستجوی گوگل است.
  • در واقع شما به عنوان یک کسب و کار، تبلیغ خود را در رسانه‌های مختلف اینترنتی به کاربران هدف خود نمایش می‌دهید.

 

اما چرا این سرویس انقدر پر طرفدار است و تا این حد برای گوگل درآمدزایی دارد؟

 پاسخ این سوال بسیار ساده است: گوگل به شما اجازه می‌دهد تبلیغ خود را بسیار هدفمند نمایش دهید. یعنی فقط به کسانی که مشتری‌های بالقوه شما هستند.

 

تبلیغات شما به چه کسانی نمایش داده می‌شود؟

در سرویس تبلیغاتی گوگل، شما می‌توانید بر اساس چند معیار مختلف، مخاطبان هدف خود را با دقت بالایی مشخص کنید:

  • ردۀ سنی: کسانی که در یک بازۀ سنی مشخص قرار دارند.
  • علایق: کسانی که به یک موضوع مشخص علاقه‌مند هستند.
  • جنسیت: کسانی که جنسیت آنها مونث یا مذکر است.
  • مکان: کسانی که در یک قاره، کشور، شهر یا حتی محله زندگی می‌کنند.
  • دستگاه: کسانی که از کامپیوتر، تبلت یا گوشی استفاده می‌کنند.
  • بازاریابی مجدد(Remarketing): کسانی که قبلاً به سایت یا اپلیکیشن شما سر زده‌اند، اما خریدی انجام نداده‌اند.